Klasskompis via Facebook

Att man får kontakt med gamla klasskompisar på Facebook har man ju hört. Och även jag har sådana. Ibland stöter man även på några.

När jag och vår förre ordförande skulle äta lunch med alkohollagsutredaren för nästan ett år sedan lyckades jag få en gammal universitetskompis vid bordet bredvid mig. Vi hade inte träffats på 15 år.

I måndags träffade jag äntligen Åsa. Vi bodde på samma gård i tio år. Gick förskola och grundskola i samma klass. Lyssnade på Michael Jackson, lekte Burken och hade gårdsfester. Sedan skiljdes våra vägar tills Facebook kom. Och det visade sig att vi båda bor i Kransen! Så en sen och lång middag blev det. Riktigt trevligt. 20 år hade gått sedan vi sågs senast, så det fanns en del att tala om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback